نمونه کار

جهت اجرای واش بتن در مرحله نخست، لایه های غیر مقاوم خاک برداشته (مانند رس، خاک سطحی،خاک نرم) تا به سطح مقاوم خاک برسیم و یا اینکه خاک محل اجرا را کاملا کوبیده تا سطح خاک و لایه مقاوم ایجاد شده تا از نشت و فرورفتگی جلوگیری کرده باشیم .

شیوه اجرا:

۱)اجرا خشکه چینی
۲)اجرا با ملات ماسه و سیمان که بهترین شیوه اجرا می باشد.

در اجرا به صورت خشکه چینی از شن و یا مخلوط شن و ماسه خرد شده (دانه بندی ۵%)به ضخامت ۴-۶ سانتیمتر در کل سطح ریخته وکوبیده شود و اگر اجرا به صورت ملات ماسه سیمان باشد که بین ۳الی ۵ سانتیمتر ملات ماسه و سیمان ترکیب شده زیر واش بتن قرار می دهیم. در این مرحله مهم است که سطح بستر کاملا یکسان و یکنواخت باشد.
بعد از زیر سازی مناسب، چیدن قطعات به سمت جلو با شیب مناسب انجام می گیرد، مهم است قطعات کناری (در کنار مرزبندی ،جدول) همزمان باباقی قطعات چیده شوند و نه قبل و نه پس از آن. 

برای نصب قطعات واش بتن باید فاصله درز بین دو قطعه ۴ الی ۱۰ میلی متر باشد(بستگی به نوع واش بتن دارد). دقت شود برآمدگی روی سطح جانبی قطعات واش بتن لزوما این فاصله را ایجاد نمی کنند ، بلکه این فاصله باید توسط نصاب واش بتن رعایت گردد.
پس از اجرای با فاصله قطعات واش بتن ، درزهای بین هر واش بتن را با سیمان و پودر سنگ به صورت خمیری بند کشی کرده(بستگی به فاصله بین واش بتن ها)وبهتر است سطح بندکشی را یک مقدار پایین تر از سطح موزاییک در نظر گرفت. باید دقت نمود که در این مرحله سطح کفپوشها تمیز و خشک باشد.
پس از خشک شدن کامل موزاییک ها، ماسه و سیمان اضافه را از روی سطح جارو نمایید .

۲ نظر

  • علی
    می 14, 2021

    عالی بود

    • مدیر سایت
      فوریه 19, 2022

      تشکر

پاسخ دهیدآدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند * نام شما

دفتر مرکزی: تهران
شنبه - پنجشنبه: 8:00-18:00
Sangstoneco@gmail.com 09123977593